Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De digitalisering van ons dagelijks leven blijft onstuitbaar voortgaan en dat heeft funeste gevolgen voor onze gezondheid. De vermaarde hersenonderzoeker Manfred Spitzer laat op basis van nieuw wetenschappelijk onderzoek zien hoe computergebruik ons digiziek maakt. Dat computergebruik slecht is voor het geheugen weten we sinds zijn bestseller Digitale dementie, maar de gezondheidsrisicos blijven daar niet toe beperkt: stress, depressie, slapeloosheid en een verslechterde motoriek en conditie behoren allemaal tot de risicos. Manfred Spitzer waarschuwt ons voor wat er kan gebeuren wanneer we de digitale media ons leven laten overheersen, maar laat ook zien hoe we onszelf kunnen beschermen.
ICT en maatschappij ; Denken ; Geheugen. --- Ethics and addiction --- internet --- Computer. Automation --- verslaving --- Digitale media --- Denken --- Gezondheid --- Internet ; verslaving --- ICT en maatschappij --- sociale media --- digitale informatie --- computergebruik --- offline --- stress --- 691 Informatiemaatschappij --- Internet --- Digitalisering --- Voeding --- Gedrag --- Drank
Choose an application
Mythes en feiten: experts aan het woordWe horen heel wat verontrustende berichten over de Vlaamse scholen. Ons onderwijs gaat achteruit, meertaligheid in de klas en multiculturaliteit bemoeilijken het leren in plaats van het te bevorderen. Inclusief onderwijs brengt enkel lasten met zich mee. Focussen op het welbevinden van de leerlingen staat gelijk aan betuttelen. Dergelijke slogans zijn wervend, maar zijn ze ook correct?In dit boek spreken experts zich uit over discussies die soms eerder politiek dan pedagogisch lijken te zijn. Veel luid verkondigde standpunten zijn te kort door de bocht, daar- om leggen de auteurs de feiten voor. Vanuit hun onderzoekservaring in alle lagen van ons onderwijs worden de hardnekkigste mythes (over o.a. meertaligheid in de klas, diversiteit, thuistaal op de speelplaats, projectwerken, alternatieve evaluatiesystemen) ontleed en wordt de zin en onzin van deze kwesties aan het licht gebracht.Of je nu leerkracht, pedagoog, ouder of leer- ling bent, dit werk zal je de werkelijke staat van het onderwijs tonen.Bron: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/is-ons-onderwijs-gebuisd
691 --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- onderwijskunde --- onderwijspsychologie --- onderwijsbeleid --- didactische principes --- Teaching --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijs --- Education --- Quality --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Onderwijsbeleid ; Vlaanderen --- Onderwijs ; Vlaanderen --- 720 Onderwijs --- books
Choose an application
Many designers use folding techniques in their work to make three-dimensional forms from two-dimensional sheets of fabric, cardboard, plastic, metal, and many other materials. This unique book explains the key techniques of folding, such as pleated surfaces, curved folding and crumpling. An elegant, practical handbook, it covers over 70 techniques explained by clear step-by-step drawings, crease-pattern drawings, and specially commissioned photography.
origami --- paper [fiber product] --- Applied arts. Arts and crafts --- papierkunst --- vouwen --- 691 --- 691.1 --- 745.54 --- 72.013 --- Ontwerpen ; vanuit het plooien --- Vouwen ; technieken --- Papierkunst ; karton ; vouwen ; plooien --- Ontwerpmethodiek --- DVD's --- 745.011 --- vouwtechnieken --- ontwerpmethoden --- papier --- designproces --- kunst --- techniek --- kunsttechniek --- grafisch design --- grafisch ontwerp --- grafische vormgeving --- handenarbeid --- 766.02 --- 7.02 --- Materialen (design) --- Papier --- Decoratieve kunstnijverheid ; knutseltechnieken ; papier --- Architectuur ; proportie, symmetrie, harmonie --- Contains audio-visual material --- 624.3 --- 778.1 --- vouwtechniek --- handenarbeid - knutselen, papier en karton - metaalfolie --- productdesign, papier --- MAD-faculty 12 --- design --- Vouwen --- Nagtzaam, Marc --- 766.11.02 --- Grafische industrie en ontwerp ; drager ; papier & boek ; technieken --- origami [paperworking process] --- paper folding [paperworking process]
Choose an application
Zich goed voelen in de klas, in de andere ruimten die deel uitmaken van het schoolgebouw, maar ook in de onmiddellijke omgeving ervan, is een basisvoorwaarde voor het goed functioneren van kinderen op school. Dit boek is een pleidooi voor initiatieven die de school, de klas, de leefgroep een veilige geborgenheid geven voor kinderen, die er zovele jaren doorbrengen. Onze huiskamers kunnen hiervoor model staan. Maar anderzijds moet de klas ook in efficiënt ingerichte werkruimten voorzien. Voor dit alles reikt dit boek ideeën aan. Het laat zien hoe van klas- en andere 'lokalen' een aangename ruimte wordt gemaakt, waarin kinderen gedijen.
Schoolinrichting. --- decoration [process] --- School management --- Architecture --- schools [buildings] --- #PBIB:2002.1 --- scholen --- schoolgebouwen --- schoolinrichting --- 727.1 --- 458.2 --- Inrichting --- Klasinrichting --- Scholen --- 691 --- Schoolinrichting --- Schooltuinen --- Speelplaatsen --- schoolinrichting (ler) --- Schoolgebouwen --- schoolgebouwen, schoolarchitectuur --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- Inrichting van scholen --- Pedagogie en didactiek --- Speelplaats --- Schooltuin
Choose an application
Internet is tegenwoordig verreweg de belangrijkste bron voor informatie. Het is echter geen professioneel bijgehouden database en veel bestanden kunt u niet zomaar veilig gebruiken. Daarvoor komen virussen en andere vormen van internet- criminaliteit te veel voor.Tegelijkertijd moet u voor uw werk wel steeds meer informatie van internet halenen gebruiken.Dit boek helpt u uw gebruik van internetinformatie een stuk gemakkelijker en veiliger maken. Waar vindt u betrouwbare informatiebronnen? Wat kunt u doen om virussen, phishing, scams en spyware voor te blijven? Wat zijn handige zoekmethodes?
Informatievaardigheden. --- Internet. --- internet --- Internet --- Mass communications --- PXL-Central Office 2016 --- informatievaardigheden --- internetbronnen --- Bronnen --- Informatiebronnen --- Elektronische informatievoorziening --- Methodologie --- Informatiemanagement --- 528.5 --- mediawijsheid --- 691 Internet --- 803.93 -06 --- Nederlands --- internetgebruik --- taalgebruik --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Bron --- Informatiebron --- Digitale informatievoorziening
Choose an application
Dit boek pleit voor het dichten van de kloof tussen de vierde wereld en de onderwijswereld om zo de armsten goede startkansen te geven in de maatschappij. Het boekje bevat getuigenissen, inzichten, vragen en verwachtingen, zowel vanuit de hoek van de armste gezinnen als van de onderwijswereld. Verder worden didactische werkvormen beschreven om te werken rond het thema armoede en wordt een overzicht gegeven van les- en spelmateriaal over armoede en uitsluiting.
Armoede --- Onderwijs --- C5 --- sociaal beleid --- getuigenis --- armoede --- kansarmoede (x) --- onderwijs --- vierde wereld --- 307.3 --- armoede (ler) --- 450.42 ) Onderwijssociologie --- 450.42 --- armoede en onderwijs --- democratisering van het onderwijs --- onderwijssociologie --- 339.12 --- 371 --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- onderwijs - school --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Kansarmen en onderwijs. --- Sociale agogiek --- Schoolbooks - Didactic material. --- Armoedebestrijding en samenlevingsopbouw. --- Social problems --- Sociology of education --- kansarmoede --- armoedebeleid
Choose an application
Studeren aan het hoger onderwijs is voor vele studenten een uitdaging. Hoe begin je aan zo'n grote cursus? Hoe plan je alles in? Hoe bereid je je best voor op de examens? Het vergt een andere strategie dan in het secundair onderwijs en het is niet altijd gemakkelijk om een eigen studiemethode te vinden.In Starten met studeren ga je aan de hand van concrete oefeningen na welke stappen je kan zetten om je studieaanpak te verbeteren. Het is in eerste instantie bedoeld voor individueel gebruik door studenten van het hoger onderwijs. Daarnaast kan het ook ondersteuning bieden bij studentenbegeleiding.Het werkboek werd samengesteld door studentenpsychologen van de Dienst voor Studieadvies en Studentenbegeleiding van de Universiteit Antwerpen. Het is een werkboek uit de praktijk, voor de praktijk. Inspirerende tips en tricks om zelf aan de slag te gaan met verschillende aspecten van het studeren.
Studiebegeleiding --- Hoger onderwijs. --- Study methods --- studiemethoden --- Higher education --- studiemethode-begeleiding --- 450.8 --- 489.52 --- hoger onderwijs --- studieplanning --- Hoger onderwijs ; Vlaanderen --- studieadvies --- 371.322.6 --- 159.953.5 --- 691 --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- Leren. Verwerven van kennis --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- Methodiek van het studeren --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.21 --- Pedagogie en didactiek --- Leren --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs --- Studievaardigheden --- Study methods. --- Higher education. --- studiemethode-begeleiding. --- studiemethoden. --- studiebegeleiding --- studievaardigheden --- leren studeren --- Studiemethode --- leren leren --- didactiek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- studying
Choose an application
De 10 basiscompetenties van de leraar biedt een ondersteunende uitleg over de verschillende aspecten van het leraarschap. De aandacht gaat vooral naar het optimaliseren van het onderwijsgedrag en naar zelfreflectie.
Leraren. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- beroepsprofielen --- competenties --- leraren --- 450.7 --- basiscompetenties --- leraren hoger onderwijs --- leraren kleuteronderwijs --- leraren secundair onderwijs --- onderwijs --- 691 --- Basiscompetenties --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- leraren lager onderwijs --- 331.54 --- Basiscompetenties ; onderwijs --- Beroepsprofielen --- Leraren --- Competenties --- Lerarenopleiding --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Pedagogie en didactiek --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: Competenties) --- departement Lerarenopleiding 11 --- lerarenberoep --- Leraren basisonderwijs --- Leraar --- Leraar basisonderwijs --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar secundair onderwijs --- Beroepsprofiel --- Directie --- Basisgeletterdheid
Choose an application
1997
Exit-interviews. --- Interviews. --- Interviewtechnieken. --- Luistervaardigheid. --- Vrije-attitude-interviews. --- Dutch language --- Listening --- Interviews --- Néerlandais (Langue) --- Ecoute (Psychologie) --- Entretiens --- Spoken Dutch --- Néerlandais parlé --- 659 --- Techniques Technieken --- Audition Horen --- Interviews Interviews --- Communication gestuelle Communicatie via gebaren --- Entretien (conversation) Onderhoud (gesprek) --- Communication orale Mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- sociale vaardigheden --- 82.08 --- Luisteren --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- E080713.jpg --- communicatie, intern --- communicatie, mondeling --- human resources management --- managementvaardigheden --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Gesprekstechniek --- Interview --- Gedrag
Choose an application
Dit boek probeert een bijdrage te leveren aan het vergrote van de kennisbasis van beginnende lerarenopleiders. De onderwerpen van de hoofdstukken zijn actueel en gevarieerd, zoals de kenmerken ven de lerarenopleiders; de ontwikkeling van leraren-in-opleiding; reflectie; de achtergrond en de praktijk van competentiegericht opleiden; opleiden in de school en het registratietraject voor lerarenopleiders.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Lerarenvervolmaking en research. --- opleiders --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- lerarenopleiding --- Higher education --- Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- onderwijs --- 489.4 --- Begeleiding(Coaching) --- Beroepsprofielen --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger onderwijs --- Leergroepen --- Lerarenopleiding --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Stagebegeleiding --- Zelfevaluatie --- 472.7 --- Basiscompetenties --- Reflectie --- 052901.jpg --- 691 --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Didactiek --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: Competenties) --- Pedagogie en didactiek --- Provincie West-Vlaanderen
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|